Spänning i vardagen

Sitter och försöker reda ut något om kokbokens historia. Himla skojigt? Ehm.. Nej. Men stötte på en bild på chokladpudding (boken ifråga tryckt 1999). Blev sugen, begav mig mot skafferiet. Jag plockade fruktande fram paketet. Tittar på utgångsdatum..... 2008. Jahapp. MEN, mor min säger alltid "pulver blir inte gammalt". Hon sa det även denna gång. Så ja, fram med mjölk och börja vispa i pulvret. Något (mycket!) svårlösligt. Bildar små klumpar istället. Men pulver blir ju aldrig gammalt, ICKE ett förglömma! Så jag plockar fram min bästa visparm och vispar på. Och jodå, visst löser det sig. Vispvisp och så in i kylskåpet. Återstår att bedömma smaken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0