Lite svårt att haja måste jag säga

Var vid Varbergs fästning och tittade på två gamla män idag med min egen gamla man och mor. Bockstensmannen som jag inte sett förän nu för att jag var sjuk när skolan skulle dit nån gång på mellanstadiet. Spännande.
Sen tittade vi på en sådär 4000 år äldre man. Från 3300 FÖRE KRISTUS. Förstå! 5300 bast, inte illa pinkat alltså. Ötzi hette han. Ja ha ja. Redigt häftigt tycker jag minsann. Helt bevarad, alla organ, allt!
Sen tog vi en spontan tripp till min faster och farbror som var mitt i middagsluren men de kvicknade till så där stannade vi ett tag och pratade släkt och annat.

Detta sammanfattar en bra dag (en fasligt trött dag. Sov i bilen påväg till Varberg. Bilen från Varberg till Tvååker. Från Tvååker till Halmstad. Sen sov jag en timma i soffan när jag kom hem. Det du).

Ikväll blir det nog att hålla till ute nånstans om vädret fortsätter på detta vis. Annars ska vi kanske vistas hemma hos Estelle. Vilka "vi" är vet jag inte ännu. Iaf jag och Estelle, höhö.

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0