English please

Så.. Nu är klassen från Österrike här ja. En tjej bor hos mig, Sara heter hon. Och de flesta ifrån Austria är mer eller mindre intesåbra på engleska, men det gör å andra sidan att man känner sig riktigt förbannat grym. Liten självförtroendeboost sådär i början av hösten, why not?
Annars har jag städig panik över att hitta på saker att göra, men hon är rätt tam och sover tidigt (THANK YOU GOD), så lite egentid får jag. Fick tillochmed en timmas Ninotid idag, tacksam tacksam!
Idag lekte vi Liseberg på en båt påväg till Hallands väderö. Eller, endel specialliserade sig på att leka Colorado längst fram i den NÅGOT guppande båten, medans vi andra mer försökte vara lugna och repetera i huvudet "NEJ båten kommer INTE tippa över på någon sida!.. Kan vara möjligt att jag talar för mig själv där, hmm. Har fortfarande köldmen efter idag, sitter och har efterfrysningar här! Sara, meine österrichen (inte sann tyska), är på sitt rum, vetehondan vad hon gör. Men hon för gärna göra det hon gör, för jag må säga att det är skönt att slippa försöka få igång ett samtal som dör ut efter 4 fraspassningar stup i kvarten!

Auf wiederseen??!!

Kommentarer
Postat av: KJ

hahahaha det låter ju helt underbart

2009-10-01 @ 19:19:20
Postat av: Anonym

Åh puss, förstår du nu hur det kändes med den där f*cking fransmannen som bodde hos mig i två hela veckor!?!?! Men hon pratar franska va, för du kan väl inte tyska? Ja usch I feel for you, det är inte hallelujah precis, iaf inte den upplevelsen jag hade..

2009-10-03 @ 05:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0