Ska försöka fatta mig kort för en gångs skull

Jag ska dra en snabbgenomgång. Eh nej. Det skola jag icke. Men jag ska tala om för den som vill veta att jag numera skolas i solosång. Jag ställde mig i kö till solosång på kulturskolan typ för hundra år sedan. I 8an för att vara exakt. För att få medelat varje terminstart att jag INTE fått plats. Liksom iår. MEN så ringer Ing-Mari (hon jag sjunger för) i onsdags och säger att jag får plats. PANIK i Lottas hjärta och hjärna. Och STRESS för att Lottas onsdagsmorgonar (eller någon annan sådan) inte har plats i tidsplaneringen att ta emot massa samtal. Skynda skynda till skolan. Inte nog med det var första lektionen i torsdags! Ingen tid att förlora... typ. Det gick alldeles utmärkt, har samtidigt som en annan tjej jag känner sen Cantabile o nu i NC. Känns gött det iaf! Lite darrigt, men sånt går väl över. Och jag tänker inte tala om när jag ska sjunga inför allmänhet. P U N K T. :)

ÖVRIG FAKTA: Är täppt i näsan som in i bänken och jag är rastlös ut i tårna. Det killar av rastlöshet! Blir så förbannad på hur tråkiga kvällar-innan-skola kan vara. Jag hade hunnit dö av tristess innan skolan var förbi om det inte var så att skolan är över om "några" månader.

BAJBAJ AMERICAN PIE
(hyffsat kortfattat.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0