Och hör sen

1. Lagom är inget fult. Lagom är en perfekt balans för det mesta. I genomsnitt vill jag att saker i mitt liv ska vara lagom. Och våga inte tycka att jag är tråkig. Men du kan ju få ha föräldrar som inte bryr sig, eller en morsa som är så jävla nojig att hon inte låter dig göra nåt, eller så kan man ha en mamma och en pappa som bryr sig. Lagom full, lagom mätt, lagom trött. Fina saker.
2. Vänligen sluta tro att livet börjar efter studenten. Bara för att man möjligvis är friare att sticka hit eller dit och att göra lite vad som faller en in så börjar inte livet då. Livet börjar när du föds. Och med det sagt måste man inte heller "göra något av sitt liv" bara för man tagit studenten. Man måste inte veta vad man ska göra, och man måste ingenting efter studenten. Det är ju det som är det bästa med studenten! Det skönaste jag har gjort efter studenten är att vara ledig, dega, känna mig ledig, sova, vara vaken. Det finns ingen brådska med att "vet vad man ska göra med livet". Det är ju alla måsten som fått skolan att kännas som en jävla stock i röven. Så varför langa på med ännu fler måsten när man nyss blivit av med ett? Ja, det kanske är "roligare" att känna att man måste resa, uppleva, vara fri (om man nu är det när man känner måsten..?). Men i slutändan - måste som måste. Stock i röven.

3. Orkar bara inteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0