Farmor

Alltså, min farmor är så jädra härlig! Jag brukar inte tänka så mycket på sånt där, men hon kan säga så roliga grejer. Och hon ser humorn i att hon blir gammal och hon verkar ta det med en klackspark trots allt.
Så mycket hon har varit med om. Tänk bara hur tekniken var när hon föddes tillexempel, 1912. Tänk hur den är idag. Bara en sån sak.
Hon frågade pappa idag om han hade slutat röka, vilket han gjorde för 26 år sen. Sen skrattade vi alla.
Och när hon frågar helt bestört om jag inte dricker kaffe, och frågar vad jag dricker istället. Jag svarar att jag dricker mjölk, och då förklarar hon sin avsky till mjölk och skrattar.
Det finns så mycket som jag hade kunnat fråga, men jag kommer inte på något. Och jag kommer säkert komma på massa när jag inte längre har chansen att fråga. Hon är ju trots allt 97 år iår. 80 år äldre än mig. Det är galet.
På tal om ålder blev min pappas farbror 104! Herregud. Han hette Josua och Vitalis i andranamn, haha. Fast Josua är fasen fint, det ska jag minnas. Det är som Joshua fast på svenska liksom. Fint. Annorlunda, men fint.
Men min farmor, hon är allt bra.
Förresten pratar hon sådär lagom hallänskt och hon säger himma, när hon ska säga hemma. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0